Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-07, 19:53   #22
Robert
Medlem

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Robert er på en erverdig vei
Wink

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg får ta tak i det andre du skrev senere i og med at jeg nå egentlig står og lager mat.

Men jeg lurer på om man hadde hatt behov for å være her for å gå ned i vekt med lavkarbo om man hadde fått god veiledning og at det hadde vært bra med pulvermat. Da ville jo behovet for å gå ned i vekt ikke vært til stede lenger.. eller hur?

Jeg rekker denne og. Det blir noe rart å dra inn sukkerbransjen på lavkarbo i og med at vi holder oss fullstendig borte fra mat som inneholder sukker. At sukker ikke er bra er vi 100 % enig om, men jeg kan ikke se at det finnes noe dokumentasjon på at pulverkur er bedre enn ren mat.

I stedenfor å lære seg nytt kosthold etter en pulverkur så må det være bedre å lære seg nytt kosthold fra dag 1.

Tror ikke du har helt skjønt poenget mitt med mine innlegg og det beklager jeg. Pulverkur hjelper deg i å gå ned i vekt. Men det er ingen erstatning for ekte næringsrikt mat. Etter 3 uker skal du gradvis gå over på norsk mat igjen. Maten du skal spise har jeg nevnt ovenfor. Men jeg tror for mange at dette er mer motiverende enn og spise feite matvarer og sakte gå ned i vekt.

Vet at dette er et forum for Lavkarbo (har vært medlem siden 2004) Men dere har prøvd disse kurene og jeg vil finne ut hvorfor de ikke virket. Og jeg tror jeg har fått et greit svar allerede.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat