|
Sv: Cambridgekuren
Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.
Det har ingenting med om kuren er veldokumentert. Det er veldokumentert at man kan sulte seg ihjel og.
Det er mange veier til Rom blant annet pulverkurer, Grete Roede og Atkins.
Spørsmålet mitt var ikke aggresivt, det var rett og slett ett spørsmål om hvorfor man skal bruke pulverkurer når man går ned i vekt på riktig mat for kroppen. Hvorfor skal man kjøpe poser med pulver når man heller kan gå i butikken og kjøpe næringsrik mat.
Fint at kuren inneholder vitaminer, men om man spiser vanlig mat så er de samme vitaminene allerede inkludert i maten...
Ja nå får vi enderlig en konstruktiv diskusjon her.
Det er en del som sliter med fedme. Mange har prøvd forskjellige kurer deriblant "Lavkalori" som gjør det slik at man går ned i vekt men likevel synes mange det er vanskelig og holde oppe motivasjonen. De fleste (ikke alle) gir opp. Eksempelvis Atkins inneholder så mye fett i dietten at folk blir sjuke. Noen synes selvføgelig det er en bra diett. Det er helt individuelt.
Cambridge er en kur som er testet, dokumentert og har gått igjennom flere krav som er satt av mattilsynet. Det er egnet for de som sliter med fedme og som raskt vil gå ned til idealvekten. Underliggende er sammensetningen av vitaminer som er forsket frem ved kliniske tester, slik at man fort går ned i vekt uten mangel av vitaminer som kroppen trenger.
Hvis du tror at du får den rette næringsrike maten ved å kjøpe bestselgerne innen norsk mat tror jeg mange er uenige med deg. Det som ofte står i emballasjen i norske varehus stemmer som regel ikke med virkeligheten. (Eksempelvis sukkerbransjens inntog i norske matvarer, forbrukerinspektørenes inntog i ICA butikkene hvor svanemerket er profilert) m.m.
Så over til det som du kaller for pulver. Det første leger gjør når deres pasienter har nådd idealvekten med suppekur og milkshakekur er å sette opp en gradvis sunn diett av frukt og grønt, sunn fiskefett (omega 3) og sunne proteiner. Dette gjøres gradvis etter en slik kur. Det er utrolig holdningsmotiverende for personer med fedme og nå sin idealvekt og samtidig bygge opp en normal forbrenning. Det kan jeg love deg. Men det må gjøres riktig og under god veiledning.
Hvor god veiliedning har man fått egentlig ved bruk av Cambridgekuren? Det søker jeg svar på. Hadde vært fint og fått noen tilbakemeldinger om dette.
|