Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-05, 14:19   #20
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Kaninen.. kanskje du mener høy GI og lav GI?

Tror det jeg også, på South Beach snakker 'vi' om 'snille' og 'slemme' karbohydrater, og det har med GI og gjøre, men også kombinert med sunnhetsgraden av matartikkelen. Selv om M&M og banan har lik GI, så har banan mere 'snille' karber fordi bananen er sunnere som helhet - øh tror jeg.
Liksom åssa - M&M får relativt lav GI fordi det er masse SVOSJ-karber i sjokoladen, mens peanøttene sinker farta liksom. Banan har en mellomting men inneholder masse sunne stoffer i tillegg, som kalsium og fiber og greier, samt at den inneholder fruktsukker i stedet for sukrose som det er i sjokoladen på M&M'sene... Så derfor blir banan 'snillere'.

Hm. Dette var rotete det.