Jeg regner med at hensikten din med dette innlegget er å provosere? Men beklageligvis syns jeg du gjør det på en litt ufin og arrogant måte. Velger å svare allikevel for jeg blir ikke så lett provosert om dagen, men innrømmer at jeg blir litt oppgitt da....
Sitat:
Hver gang det kommer en lur, ny tråd om en god dag med lavkarbo, kaster jeg meg fram og håper at nå, nå - kommer det. Men det gjør ikke det. Det kommer bare kylling og skinke, kalkun og atter kylling. Hva skal en stakkar gjøre? Er alt jeg har å ty til tunfisk på boks?
Jeg lurer på; sitter du bare og venter på at andre skal finne gode løsninger for deg da? Hvis det nå er sånn at du spiser fisk - så har du jo et HAV av muligheter!! Spiser du egg har du et HAV til av muligheter!
Sitat:
Hva skulle dere gjøre om dere skulle latt dyra gå ifred og skulle spise det som vokser på bakken? Til nød noe som har svømt eller ligget nesten stille på havets bunn? Jeg er fremdeles like frustrert.
Hva jeg skulle gjort? Jeg måtte ha lagt om livsstilen min. Jeg måtte ha spist mye fisk og skalldyr. Jeg måtte ha tatt i bruk tofu i ganske stor grad - og spist økologiske egg fra frittgående høner. Jeg måtte ha tatt i bruk protein-tilskudd for å sørge for at kroppen min fikk de byggeklossene den trenger for å fungere noe i nærheten av optimalt.
Men jeg trenger ikke tenke på dette. Jeg lever etter prinsippene "Kost og vekt i balanse". Jeg spiser mat som er ment for kroppen min. Genetisk.
Sitat:
Fortell Hr. Lindberg - de av dere som har direkte konktakt - at det trengs gode dagsplaner for folk som meg. Folk som ikke eter vennene sine men snarere hogger inn maten til dyra. Si til Hr. Lindberg at vi trenger hjelp vi som har store fortenner og liker ting som ikke har skreket på Fellesslakteriet. Fortell ham det den som kan. Jeg er iferd med å gi opp denne lavkarbogreia...... 
Fortell det sjøl. Skriv inn til Norsk Ukeblad. De skal visst ha samarbeid med Fedon Lindberg nå har jeg sett. Han inviterer leserne til å skrive inn. Hvis dette er noe DU er opptatt av - så må jo DU gjøre de tingene som skal til for at DU får dette til å fungere.
Men hvis du gir opp denne "lavkarbogreia" som du kaller det - så er det greit. Da fungerer det ikke for deg. Og det er også greit. Men ikke angrip oss som syns det fungerer helt fint.
fra Fedonisten