Hmmm... hva mener du egentlig, Spirea? Litt vanskelig å tolke...
Du kan da ikke klandre oss for at vi spiser kjøtt... De fleste her anser det vel naturlig å spise det, det ligger litt i lavkarbofilosofiens natur. Ihvertfall mener jeg at det er naturlig å spise kjøtt, selv om jeg ikke liker dagens husdyrhold og slaktemetoder særlig godt. Uten animalsk protein i det hele tatt blir det jo bare karbohydrater igjen, bortsett da fra soyaprotein, men det er ikke like gunstig for alle (deriblant meg). Annet planteprotein er vanskelig for kroppen å ta opp.
Det er vel generelt litt vanskelig å spise lavkarbo uten å spise animalsk protein. Men det finnes da alternativer for veggiser også. Det finnes massevis av soyaprodukter, som du sikkert vet... og fisk som du tydeligvis spiser, og hva med egg?
Marianne her inne er en av dem som foretrekker å spise mindre kjøtt, og hun har skrevet en del om dette på forumet. Hun har funnet ut at dette stemmer godt med hennes blodtype, etter prinsippene i Blodtypedietten. Hun går da også på South Beach, som passer bedre med hennes blodtype enn f eks Atkins.
Selv er jeg blodtype 0 og trives utmerket med å spise kjøtt. Tidligere var jeg "halv-veggis", dvs spiste nesten aldri kjøtt, men min helse har mye bedre av at jeg spiser kjøtt hver dag. Jeg prøver heller å kjøpe økologiske matvarer så langt det er økonomisk mulig.
All ære til deg for idealismen din - men det er nok ingen som kan trylle og få lavkarbomat til å bli veggismat... 
Sist redigert av Huldr : 05-01-05 kl 02:17.
Årsak: en bokstavfeil!
|