Jeg er OFTE innom Fretex. Der finner jeg mange godbiter til barnebarna mine, især penklær/sko. Foreldrene blir i alle fall veldig glade.
Dessuten er bokhyllene mine fylt med mange bøker derfra. Hos Fretex finner jeg igjen bøker som jeg har betalt over 300,- for i bokklubb til den nette pris av kr15,-
Alltid når jeg skal ut og reise, er jeg innom der og finner paperback-bøker til 5 kr. Kjekt å ha, når man som meg søler med vin og solkrem. Et ekte "kjøp og kast"-produkt.
Er dere glad i å strikke?
På jobben satte jeg opp en lapp med spørsmål om folk hadde tiloversliggende garn, event. gamle gensere som aldri kom til å bli brukt - så tok jeg gjerne over.
Jeg fikk så mye flott "materiale" som jeg rakk opp, og alle barnebarna har fått gode,varme "rompebukser" - sokker, votter og halser. Div. dukker har også fått fornyelser i garderoben.
Jeg har aldri vært spes.glad i å sy, men gjorde det allikevel til mine da de var små.
Jeg har nå lært datteren min hvordan man tegner mønster av disse arkene som følger med i f.eks."Burda" - og hun syns det er veldig morsomt. Tøybiter finner man i restekasser, nesten gratis.
I sommer så flyttet jeg på det tidspunktet som skogen bugnet som mest av bær og sopp - og savnet merker jeg godt nå. Også blåbær og jordbær (markjordbær) som er "ja-mat"... Kantareller er det også mye av i "min skog"
Det hadde vært kjærkomment!!
Veldig bra tråd, Marianne***
|