Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-07, 19:52   #96
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Gammel tråd, men jeg leser meg opp på emnet. Hadde bare en kommentar - fra kveld til morgen har jeg opplevd 3 kg forskjell - det er jo nesten ikke til å tro at går an?

Noen som har en "vitenskapelig" forklaring på hvor de 3 kiloene blir av, bortsett fra det lille som kommer som urin om morgenen?

Det er nok ikke 3 kilo vann alene. Det er nok litt avfallstoffer fra maten også, som ligger og koster seg i mage/tarm. Det som kommer ut av det er jo lett å merke ....

Vann derimot, forsvinner ut av kroppen på mange måter. Urin, svette, pust. På en måte kan man si at det fordamper på en måte. Kroppen består av 50-60% vann (h.h.v. kvinner - menn). Fett inneholder 20 % vann og muskler 75% vann. Normalt væsketap er ca. 2 liter pr døgn. Er det varmt eller man trener mister man mer og må følgelig innta mer.