Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-07, 16:49   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Jeg skjønner deg veldig godt jeg ! Og selv om jeg syns det er stort av deg å be om unnskyldning, så syns jeg egentlig ikke at det er nødvendig.

Vi er mange som har det på samme måten og som forstår frustrasjonen din. Årsakene til at det ikke funker slik det skal er sikkert forskjellig for de fleste, men vi har tatt av masse og har det godt med lavkarbo kosthold, men så kommer vi til et punkt hvor ingenting nytter lenger.

I mitt tilfelle er det overgangsalder som er den store sabotøren. Jeg har levd med sterke hetetokter i over 2 år og har prøvd ALT som finnes på markedet av behadlinger og "naturpiller/kremer" for å slippe østrogen. Vekta er vedlikeholdt i mange år. Så MÅ jeg krype til korset og velge. Livskvalitet (Det er ikke mye kvalitet å våkne 5-6 ganger hver natt - ca. 1 gang i timen - dyvåt av svette på klissvått sengetøy. Det er ikke livskvalitet å ha hetetoketer hver time gjennom hele arbeidsdagen ...) eller østrogen. Så til slutt var jeg tvunget til å ta østrogen preparat. Nå, etter 3 mnd på Livial har vekta øket med 6-7 kilo. Og de vil ikke av.

Jeg kan såpass mye om kosthold at jeg vet hva som er rett og galt. Hva som kan funke og hva som garantert ikke funker. Akkurat nå skjønner jeg at kroppen min må venne seg til hormonene. Dette kan ta flere måneder. Måneder jeg egentlig ikke har lyst til å gi. Men som jeg må - fordi kroppen min krever det. Det er ikke alltid et morsomt bekjentskap å kjenne sin egen kropp. Men det er nødvendig.

Det viktigste er å IKKE GI OPP. Ikke la frustrasjone og negative tanker vinne over håp og tro på at det skal gå bra til slutt.

Vi skal klare dette. Det kan ta tid, - MEN VI SKAL KLARE DETTE !!

Heier på deg jeg !