|
Sv: Halsbrann av å drikke vann ...
Jeg har vært plaget med halsbrann lenge, og etter at jeg begynte å lavkarbo trodde jeg det skulle forsvinne. Det med vann kjenner jeg veldig godt igjen. Mye vann spesielt rett etter et måltid kunne ødelegge hele dagen for meg. Det tok hele to måneder etter lavkarbo-starten før det gikk over, og jeg har gjort en del forsøk for å finne ut av hva det kan komme av. Moren min påsto det var fett - men det nektet jeg å være med på.
- Først byttet jeg ut traktekaffe med pulverkaffe. Det hjalp litt, men den forsvant ikke helt.
- Så oppdaget jeg at hvis jeg legger meg med mat i magen, kan jeg glemme å sove godt den natten. Jeg må spise 4 - helst 5 timer før jeg legger meg.
- Stekt mat (bortsett fra bacon og egg) ga meg halsbrann. Nå går alt i ovnen, og løvbiff har jeg kuttet ut.
Nå har jeg ikke lenger halsbrann, men jeg vet ikke om det er de ovennevnte tingene som er årsaken. Nå gjenstår det å gjeninnføre en ting av gangen, for å sjekke om jeg reagerer på det.
Forrige helg hadde jeg lyst på noe godt, og langet innpå med en hel plate med mørk sjokolade , en pose Cashew og et par never med bacongull. Så smakte jeg på 5 stk. mykt godteri av noe slag. Og Cola Zero... Det ble for mye for magen min, og jeg hadde halsbrann i 2 dager. Det er den eneste gangen jeg har hatt halsbrann etter at jeg kuttet ut de tingene jeg visste jeg reagerte på.
EDIT:
Her er forresten linken til www.halsbrann.no Der står det litt nyttig info. Mener å ha lest et sted at det har noe med syrebalansen i magesekken og gjøre også. At melk- og meieriprodukter kan ødelegge syrebalansen. Før jeg begynte på lavkarbo, tok jeg en appelsin for å dempe smertene. Det høres helt vilt ut, men de syrene er nøytrale for magesekken og det hjalp (appelsinjuice går ikke). Det går jo ikke nå lenger da.
Sist redigert av Veggpryd : 23-10-07 kl 18:38.
Årsak: Lagt til link.
|