Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-04, 04:39   #7
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Forklaringen er såre enkel. For å bli mett på fløte trenger du dobbelt så mye matfløte som kremfløte. 2dl matfløte blir 7g karbo mens 1dl kremfløte blir bare 3g.

Altså du trenger dobbelt så mye av de magre produktene for å gjøre samme nytte som de fete. og dermed så mer enn fordobler du karbohydratene.

Når jeg spiser laks eller ørret så bruker jeg alltid rømme til. Med seterrømme 35% holder det med 2/3 boks. Bruker jeg lettrømme 20% trenger jeg nesten to bokser for å gi samme smak og metthet. Må legge til at jeg er storspist

Melk er ikke på dietten på grunn av litt for høyt karboinnhold, men det er selvfølgelig mye bedre enn jus og brus. Vi har ett økende fedmeproblem på grunn av at melk ofte er byttet ut med andre energirike drikker...
Melk inneholder 3,9% fett 4,6% karbo og 3,3% protein. Fordelingen ligner mistenkelig på ett deffekosthold . Kansje Nille ville regne ut hvor mange prosent av energiinnholdet i melk kommer fra lactose

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat