Håper ikke jeg ga inntrykk av at jeg trodden du ville "ta" noen.......det var ikke meningen. Mente å gi uttrykk for at det finnes flere meninger der ute og at Atkins har sin egen.......
Opprinnelig lagt inn av MHM
Men mener Atkins da at jeg BØR velge kremfløten for å få mer mettet fett, eller mener han at jeg bør velge matfløten for å spare disse kaloriene (selv om vi ikke snakker om kalorier, så eksisterer de jo.... )
Igjen: Just asking.... 
Etter å ha lest Atkins oppfatter jeg det slik at Atkins i utgangspunktet ikke teller kalorier og han mener du skal velge kremfløten pga karber OG fettet. Står om det i den linken tor jeg. Og som Skorpia sier, det er kun induksjonen på Atkins som er "streng". Det gis rom for personlig tolkning her og der etterhvert !
(Utenom tema, men som en liten oppklaring: Hvis man er en av dem som MÅ telle kalorier (v/bla. lavt stoffskifte) anbefaler Atkins 10-12 ganger din vekt i pund pr dag i kalorier. F.eks. jeg veier 153 pund, mellom 1530 og 1836 kalorier pr døgn. Kaloriene bør ideelt sett fordele seg med 65-70% fett, 20-25 % proteiner og 5 % karbohydrater. Det blir mye fett !! Tror Lindberg og de andre lav karbo diettene har en annen fordeling...)