Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-04, 21:27   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Smile

Håper ikke jeg ga inntrykk av at jeg trodden du ville "ta" noen.......det var ikke meningen. Mente å gi uttrykk for at det finnes flere meninger der ute og at Atkins har sin egen.......

Opprinnelig lagt inn av MHM

Men mener Atkins da at jeg BØR velge kremfløten for å få mer mettet fett, eller mener han at jeg bør velge matfløten for å spare disse kaloriene (selv om vi ikke snakker om kalorier, så eksisterer de jo.... )
Igjen: Just asking....

Etter å ha lest Atkins oppfatter jeg det slik at Atkins i utgangspunktet ikke teller kalorier og han mener du skal velge kremfløten pga karber OG fettet. Står om det i den linken tor jeg. Og som Skorpia sier, det er kun induksjonen på Atkins som er "streng". Det gis rom for personlig tolkning her og der etterhvert !

(Utenom tema, men som en liten oppklaring: Hvis man er en av dem som MÅ telle kalorier (v/bla. lavt stoffskifte) anbefaler Atkins 10-12 ganger din vekt i pund pr dag i kalorier. F.eks. jeg veier 153 pund, mellom 1530 og 1836 kalorier pr døgn. Kaloriene bør ideelt sett fordele seg med 65-70% fett, 20-25 % proteiner og 5 % karbohydrater. Det blir mye fett !! Tror Lindberg og de andre lav karbo diettene har en annen fordeling...)