Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-04, 13:06   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Question

Atkins og mettet fett

Jeg har Lindberg som kostholdsfilosofi, men våger meg likevel på å starte en Atkins-tråd. For så lenge jeg ikke er Atkins-er selv, så kan jeg jo stille all verdens dumme spørsmål…. Jeg lurer på om Atkins skriver noe om mettet fett og forbrenning. Jeg er selv av den oppfatning at inntak av enumettet fett (olivenolje, rapsolje, avokado, oliven, mandler, peanøtter) øker fettforbrenningen i kroppen. Også omega-3 kan øke forbrenningen. Mener Atkins at mettet fett øker fettforbrenningen, lurer jeg på da? Hvis Atkins skriver at man heller bør velge ekte fløte framfor matfløte eller kaffefløte, er det da pga karbohydratene eller fordi jo mer mettet fett desto bedre?
Just asking…