Jaaaa, fant det.....det var NU som hadde skrevet at de som hadde lav stoffskifte ikke kunne gå på Atkins.... hvorpå jeg svarte:
Vet ikke hvor NU har det fra. Den funker fint for de med lavt stoffskifte som tar thyroxsin (stoffskifte hormon). Been there, done that. Har hypothereose. (Trodde det var bare det som var årsaken til alt vannet som samler seg i kroppen min - men det var nok andre homroner det) Jeg har faktisk gått fra 2 stk 0.5 mg thyroxsin pr dag til 0 etter nå ha tatt dem i mange, mange år. Er ikke i tvil om at lav karbo kosthold er årsaken. Legen mener jeg ligger på grensen til å måtte ta iallefall 1 pr dag......men jeg vil gjerne klare meg uten. Derfor prøver jeg Cocosa.....kanskje det hjelper mer ? Jeg har prøvd alle salg mulige teer, Green Balance (grønn te med Kombucha) og Slim & Fit - uten særlig resultat. En kollega av meg med samme problem spurte sin lege om hun kunne ta Cocosa istenden for sine 2 stk. 0.5 mg Tyrokson. Han svarte at det hadde vært en god ide om hun var på lavere dose. Jeg har ikke sjekket med min lege enda, men jeg fryser mindre så der virker som blodomløpet har bedret seg. Man kan vel ikke vente å se endring så raskt...... Med bedre blodomløp går vannet i kroppen ned også, så det kan ha dobbel effekt.... Skal holde deg informert om hvordan det går. Har dessverre ikke lykkes i å finne noen vidunderkur, men HAR du lavt stoffskifte vil thyroxsin tabeletter kunne hjelpe VELDIG - om ikke kostholdet eller Cocosa kan.
Her er info om lavt stoffskifte: http://www.stoffskifte.org/, http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=5006
Hvorfor lavkarbo virker kan du lese om her. Atkins har en masse info om hvorfor det virker !
Nå virker det som jeg feiler alt mulig, men det er ikke Såååå ille. Men det er vel derfor jeg har lest så mye for å finne alternative behandlingsmåter !
Men alle dietter er vanskelig for de med lavt stoffskifte. Og lavkalori/fettfritt er enda verre. Jeg må dessverre telle litt kalorier og, for ikke å gå for lavt..... det er vel derfor jeg er så pirkete !
Jeg er et godt eksempel på at det går seint - 9,5 kg på 7 mnd ?? Det går saaaaaakte, men det går ! Med medisin går det sikkert raskere