Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-04, 21:13   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vann i kroppen - stakkars deg. Der er SÅÅÅÅÅ ubehagelig. Vann i kroppen kan komme av allergier som Skorpia sier, og i tillegg, sukker alkoholer (kunstig søtstoff i sjokolade, lettbrus), saltholdig mat som bacon, baconcrisp, vin (spesielt hvitvin), noen smertestillende, lite søvn, stillesitting (lite bevegelse)…….. Og så er det hormonbalansen da …. (mine er helt på bærtur).

Hva kan du gjøre med det ?

Bevege deg mye (gågågågågå), drikke enda mer vann, - utrolig men sant, det hjelper…. Urtete hjelper noen, - bjørk, - løvetann. Asparges er vanndrivende (ikke hermetiske, men friske), du kan prøve asparges tabeletter hvis du finner det. Jeg har prøvd å skifte ut mine vanndrivende medikamenter med Løvetannrot tabeletter. Det hjalp, jeg gikk ned til halv dose, - men dessverre fikk jeg en allergisk reaksjon på løvetann og måtte slutte igjen.

Jeg har gått på vanndrivende medikamenter i 20 år. Har prøvd alt mulig for å slippe å gå på medikamenter. Jeg tar Moduretic Mite – 2 piller hver dag. Disse skal være kaliumbesparende, men allikevel må jeg ta ekstra kalium supplement (+ mange andre) fordi vanndrivende medikamenter hindrer nyrene å reabsorbere mineralene kroppen din trenger. Når nyrene ikke reabsorberer sodium og klorid, tas salt ut av kroppen og blodtrykket senkes ved at kroppsvæskemengden synker. Men de ”blokkerte” nyrene mister også evnen til å reabsorbere viktige mineraler, som kalium, magnesium, kalsium, krom, sink og mange andre. Så selv om vannet forsvinner, kan mineralmangelen forsårsake andre problemer. Økt blodsukker, øket insulinnivå…..diabetes. Jeg tar blodprøver hver 3 mnd. Pr dato tar jeg masse med kosttilskudd (bl.a. ekstra folsyre, kalsium og kalium, magnesium og alt det der) i høye doser fordi det blir skylt ut pga vanndrivede. Og jeg drikker masse vann !!

Hvis problemet ditt fortsetter og du må gå til lege, så tenk deg kraftig om før du tar slike. Prøv heller å finne ut hvorfor og prøv for eksempel asparges eller løvetannrot tabeletter, eller andre naturmidler. Spør Iset, hun er spesialist på det.