Tråd: Koffein
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-04, 20:00   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har bare lest (i Atkins boka) at mye koffein senker blodsukkeret og øker søtsuget hos folk. Det er derfor de anbefaler å ikke drikke kofeeinholdige drikker under induksjonen. Jeg drikker ikke kaffe så jeg har ikke sett det som noe problem.... Men det er vel slik at noen tåler det, - andre tåler det ikke. Hver enkelt må vel prøve seg frem å finne det som passer for seg !
Det samme gjør enkelte av sukkeralkoholene (de som ender på -ose). Maltitol øker ikke blodsukkeret. (dette står også i "bibelen" min !!)

Jeg har en venninde som går på Atkins og hiver innpå med sukkeralkoholer (polyoler) kaffe og alt mulig - og kiloene renner av. Jeg spiser to-tre Dietorelle karameller og sitter på do resten av kvelden !! Verden er urettferdig......