Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-07, 14:45   #79
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Min Journal -> Min Blogg

Jeg har tenkt slik at jeg må prøve å blogge - og at det er noe nytt og spennende. Men det krever en god del energi å lage en ordentlig blogg. Og jeg synes det er mer et supplement til enn en erstatning for dagbøkene. Tidligere har det jo vært forsøk på å få til begge deler, men da var det ikke så mange som lot seg friste til å blogge.

En blogg vil aldri kunne erstatte en journaltråd, det er og blir noe helt annet. Ikke nødvendigvis dårligere, men de oppfyller forskjellige behov. En blogg blir veldig et sted for én person, mens en journaltråd er mer del av et fellesskap.

Det som kanskje har vært oppfattet som negativt av noen, nemlig det at det blir mye "prat" og at man ikke finner så lett frem i tråden, er faktisk noe av det som gjør den fin og levende. Temaer oppstår av seg selv og utdypes, tar uventede vendinger, og vennskap og forståelse oppstår.

I en blogg blir det mer lukket og styrt, og det er nesten en forutsetning for å gidde å lete seg frem til en blogg at man kjenner vedkommende fra før.

Så derfor har jeg nok en følelse av at forumet ikke blir helt det stedet lenger som det har vært ...

En annen ting er at det er mange her som ikke kommer til å følge med over til bloggene, og da taper vi mye.

Jeg vil appellere om at det tas en ny tenkerunde på dette om en tid ... Når bloggene har vært i funksjon en stund. At brukerne blir spurt hva de foretrekker - igjen etter en stund, slik at bloggene får en sjanse. Da mener jeg ikke at bloggene skal bli borte - men at de som vil kanskje kan ha journal i stedet for eller i tillegg ...

Sist redigert av Huldr : 22-09-07 kl 15:15.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat