Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-07, 16:54   #13
SkinnyToBe
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Nå har jeg lest litt om MCT-olje og cocosa her. Er det noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Ah! OK Da er jeg med.

Men du sier at du ikke blir mett, det er ikke et ledd i noen som helst slags lavkarbodiett. Et stort poeng er at du SKAL spise deg mett Om du fortsatt er sulten, så bremser du naturlig nok forbrenninga.
Men dersom det skulle være tilfelle at du har gått mye inn og ut av ketose, så blir det vanskeligere for hver gang.
Hvordan har pausen din vært? Har du gått tilbake til såkalt vanlig kosthold, eller har du spist vanlig lavkarbo?

Nå vet jeg at vi beveger oss utenom opprinnelig tema, men i forhold til det så kan jeg si at cocosa for meg satte ting litt i gang igjen, pluss at det metter litt i tillegg.

Forrige gang kom jeg i ketose med en gang. Så var jeg på kuren i 5 mnd, og var ikke ut av ketose en eneste gang.
I pausen har jeg levd på tilnærmet den kosten jeg hadde før. Bare uten poteter, ris og søtsaker. Ellers har jeg ikke brydd meg om mengder, og jeg har spist de "sunne" variantene av snaks og jeg har spist en god del pasta. Gikk litt opp, men bare et par kilo. Er VELDIG fornøyd med det.

Foreløbig spiser jeg meg mett enda, men i følge boka skal jeg jo forsøke steg to nå. Og da tror jeg ikke lenger jeg blir mett.
Er det ment som en boost i noen dager, og så tilbake til vanlig
Ketolysekost, eller hvordan funker det?

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat