|
Sv: Mange innlegg fra meg her nå, men hvor har dere info om karboinnhold fra?
Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.
Jeg drister meg til å tro at det er boka som er feil og ikke matvaretabellen. Den er jo i teorien en del mer pålitelig kilde også da?
Matvaretabellen (som matportalen tar tallene sine fra) - og som du finner på førstesida av forumet her, sier 0.9 pr 100 gram egg. Matportalen har en skrivefeil. Det er allerede på det rene og fastslått i opptil flere tråder.
Vi på ketolyse og Atkins regner 0.9 pr 100 gram egg.
OE regner mindre (av årsaker forklart i Ziggy sin tråd).
Produsenter er ikke lovpålagt å oppgi karbeinnhold om det er under 1 karb pr 100 gram. Derfor er det mange som sier varen ikke inneholder karber, mens den da i realiteten kan inneholde 0.99 karb pr 100 gram.
Men som andre har sagt her - du må selv velge hvem du stoler på. Eller hvilken måte du vil regne på. MEN du tar ikke av mer/mindre på grunn av en differanse 0.6 karber pr 100 gram egg - uansett hvor pinlig nøyaktig du er ! Du er ikke nødt til å regne desimaler her. Jeg syns kanskje du beveger deg å en litt smal og mulig farlig vei nå. Du må ikke bli FOR opphengt i desimaler etc.