|
Sv: Tillit i forumet
Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.
Men hva kan brukes mot folk?.....Kanskje jeg er vel naiv..?...
Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.
Noen skriver om mer enn bare vekttapet vet du...
Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.
Jeg forstår ikke helt dette jeg heller. Da må det være at folk har sagt/lagt ut mer intime detaljer om seg selv enn de vil høre av andre i real life. Det er en ganske "intim" atmosfære her så kanskje folk ikke tenker seg om og følte seg trygge inntil de hørte ting fra bekjente? ...
Jeg vaklet lenge før jeg la inn bilde og bosted i min profil, Tromsø e ren liten by, Troms et lite fylke. Jeg vaklet enda me ri fht å begynne å skrive om de tingene som ligger tett opp til vekttapet, men som ikke handle rom hva og hvor mye jeg spiser og veier. Det jeg tenker på er følelsene knytta til mat, kropp og valg. Det er intimt for meg, og dmye av et jeg har skrevet her inne har jeg ikke snakka med noen av venninne mine om en gang, heller ikke legen eller andre støttepersoner.
Hvorfor valgte jeg like vel å skrive om det? Jo, fordi jeg ikke tror et jeg skille rmeg så mye fra alle andre annet enn at det kan være en eller flere som kunne ha nytte av å lese mine tanker, og at jeg ville ha utbytte av de innspill jeg fikk i journalen min fra andre som våger å dele. Ukentlig kjenner jeg på frykten for å bli konfrontert med det jeg skriver når jeg "utleverer" meg selv slik, men på samme måte som jeg jobber for å bryte ned tabuer i fht psykisk elidelser, vil jeg gjennom journalen min kjempe for å fjerne tabuer og vrangforestillinger knytta til overvektige. Kanskje en stor ambisjon, men jeg tror på mulighetene som ligger i den enkelte av oss. Gjennom min egen journal får jeg så mange innspill som bidrar til at min forståelse av ulike mekanismer og sammenhenger i fht et bredt spekter av temaer knyttta til mat og kropp gjør meg til en bedre ambassadør for økt forståelse for temaet.
Det er derfor synd at folk føler de må pålegge seg en form for sensur på områder som dette pga misbruk av informasjon. Jeg - og de aller, aller fleste vil jeg tro, har ingen forventning om at det vi legger ut her er å anse som og blir behandla som sensitiv informasjon av andre. Men, vi forventer å bli møtt med respekt i form av at vi ikke blir "outet" uten at vi selv tar initiativ til det.
Jeg setter stor pris på initiativene for å ha et godt forum kjennetegne av gjensidig respekt 

|