Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-07, 11:16   #33
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg griner og vet ikke mine arme råd!!!

Hei! Har fulgt litt med i frustrasjonen din, skjønner så klart at det er frustrerende, men ser at du har fått en god del tips, og at optimismen er tilbake!
Tenk på hvor lang tid du har brukt på å legge på deg de kiloene du vil bli kvitt? Jeg har vært overvektig hele livet, så jeg vil ikke ha det alt for travelt med å gå de ned igjen, og jeg vet jo at jeg gjør det på en måte som får kroppen min til å trives veldig godt underveis, og som vil gjøre det lett for meg å holde vekten når jeg en gang er der jeg skal være.
Og alt som har skjedd i tillegg! Det er nesten for meg mirakuløst! Jeg har slitt mye med migrene, jeg har ikke migrene lenger, jeg har hatt pollenallergi hver vår, både den vanlige snørringa samt at jeg har klødd opp håndbakene mine til kjøttkaker, jeg har reagert på dyr og vært allergisk mot sitrus og nøtter. Jeg har ikke allergi lenger. En helt nydelig vår, kunne kose med bikkja da jeg var hjemme hos folka mine sist, og jeg kan spise nøtter igjen !!
Om jeg så ikke hadde gått ned et gram, så hadde jeg hatt det mye bedre enn noensinne. I det store bildet blir vektnedgangen en super bieffekt. Jeg sto i utgangspunktet på randen av diabetes, og det var derfor jeg begynte å skifte kosthold. Jeg står ikke på randen av noe som helst lenger.
Det er med andre ord et stooort bilde.
Har følt litt på den frustrasjonen du har også. Jeg har holdt på i ca et år, i og med insulinresistensen min har det gått sakte, men det har gått nedover. Det har til og med gått litt oppover igjen, men så har det snudd. Jeg har hatt platåer over i hvert fall to måneder! Og jeg trodde jeg skulle bli gæern! Men med støtte fra forumet, og litt forskning i maten så gikk det seg til igjen.
Vær tålmodig! Kroppen din skal ikke tvinges ned i vekt, den må finne et godt tempo, og nødvendigvis må den stoppe opp og "tenke seg om" litt. Den er ikke vant til den måten du spiser på nå! Og det er veldig individuelt hvor lang tid det tar.
Det kan hende du også har satt deg litt urealistiske mål. Du har fått barn, kroppen din har forandret seg. Kanskje den ikke vil ned til seksti, igjen? Kanskje den nøyer seg med 65 eller 70, eller hva vet jeg? Men det må være med et mantra i denne prossessen; nemlig å være tålmodig!

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

Og ja... det vises jo, men alt er så slapt at jeg føler meg værre når jeg feks sitter. magen henger og flesket er så mye løsere enn før.
kanskje jeg skal starte å stå hele tiden. Føler meg så fin når jeg står. hohohohoho....

Dette kjenner jeg meg igjen i! Selv om det har gått sakte, så har jeg fått slarkehud, det trekker seg inn, det vet jeg, men det føles veldig rart uansett. Før var jo disse hudfoldene godt utfylt, men nå er de slappe. Men jeg ser at det trekker seg inn sakte men sikkert, og litt i rykk og napp.
Vi er begge unge og har tyngdekraften på vår side! Men her er det også et sted fordelen med å ikke RASE ned blir tydelig. Om du gjør det, så kan du nok regne med at skinnet blir verre å kvitte seg med....

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

Ang trening. Jeg har ikke trent så mye nei. Har hatt en slapphets følelse stort sett hele tiden gjennom kuren. Klarer maks 15 min spinning. Da er jeg dø. jeg som pleide å pulsspinne i 45 min.

Å trene spinning på ketogent kosthold er nok ikke noe særlig lurt, dessverre. I starten av en diett, og når du er i ketose, så kan det være å anbefale å gå lange turer i jevnt tempo.
Og to fluer i en smekk: Jeg trener yoga, merker det gjør noe for elastiteten i huden, samt at kroppen holdes smidig. Kanskje det er et tips? Ellers er også pilates en bra statisk treningsform som kan hjelpe kroppen til å bli myk og stram.

Masse lykke til! Hold på optimismen!!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat