Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-07, 18:12   #40
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Nynorsk er ihvertfall langt fra bokmål og når alle som ikke snakker bokmål kaller det de snakker for dialekt så er vel å snakke nynorsk også dialekt. Mange snakker nynorsk så det er ikke bare ett skriftspråk. Jeg holder meg uansett til trøndersk, men bokmål som skrivemåte Ok hvis man skal snakke om skriftspråk så er det ihvertfall helt tullete å bli påtvunget å lære seg 2 språk på skolen. Det er jo som å lære seg bokmål + å lære seg en xtra dialekt i tillegg. Ingen vits i det. Ikke rart mange misliker nynorsk-faget på skolen. Nynorsk er og blir "grautmål" som vi kaller det her oppe.

Trøndersk e bæst! hehe Trøndersk skulle vært påtvunget i skolen heller enn nynorsk. Da hadde flere blitt mere glad i norsk faget.