|
Sv: Ny bruker.. trenger litt hjelp.
Jeg antok at jeg spiste for mye etter å ha lest på forumet her. Har flyttet og ikke fått ny adresse enda, så derfor har jeg ikke fått bestillt noe på ketolyse.no
Det jeg gjør aktivt, er gå en times tur hver morgen (ikke helg), og trener 1- 1.5 time 4 dager i uken. Dette har til nå vært lett fullkropps program med vekter, men jeg kommer til å gå over til å skikkelig trenings oppsett i løpet av 1-2 uker (dvs tyngre vekter). På treningsforum jeg er på, så anbefaler de 2 - 2.5 gram proteing per kg. Her anbefaler dere 1 - 1.5 gram. Jeg vil gjerne bygge muskler samtidig, så 1.5 gram virker som det laveste jeg kan gå.
Dersom jeg legger meg på 2800kalorier til dagen:
720 kalorier fra protein: 180gram = 37gram per måltid
80 kalorier fra karbo: 20gram = 4gram per måltid
2000 kalorier fra fett: 220gram = 44gram per måltid
Ser dette rett ut da?
Skal gå over matoppsett igjen. Men, når jeg ser over det, så ligger jeg på rundt det jeg skal i protein, rundt 37gram. Her må det mer fett til. I et tilfelle med kjøttdeig lunsjene mine, så ligger jeg på rundt 30gram med fett. Da mangler jeg 15gram. Kyllingfilène mine er ikke like fete, så her kan jeg legge til en del mer. Nakkekoteletene er fulle av fett, tror ikke det står hvor mye, men jeg antar jeg ikke trenger å legge til så mye her heller.
|