|
Ny bruker.. trenger litt hjelp.
Hei. Jeg en gutt på 24 år. Har tidligere trent veldig ofte, både fotball, håndball, kampsport og vekter. Så, sluttet jeg helt for to år siden og har vært veldig lite aktiv. På topp så veide jeg 95kg og hadde ca 5kg igjen før jeg kunne se magemuskler (som vil si en fettprosent på 5, er det ikke så?). Nå har jeg økt og veier 120kg. Dvs jeg har lagt på meg 25-30kg med fett. Disse skal nå bort. Jeg har startet å trene igjen, vekter, og skulle begynne med spinning (lettere på knærne), med leste at det er ikke så lurt å drive på med for mye kardio på denne kuren.
Så, hva jeg har spist og gjort den siste uken.
Står opp kl.06. Tar meg en kopp med kaffe, en skje med tran, sana-sol(?), og en vitaminpille. Så går jeg tur fra 06.30-07.30. Deretter er det frokost.
08:00 Frokost: 1 kyllingfilè, med grønnsaker
12:00 Lunsj 1: 200gram med kjøttdeig, med grønsaker
15:00 Lunsj 2: 200gram med kjøttdeig, med grønnsaker
17:00 Trening
19:00 Middag: 1 kyllingfile, med grønnsaker
22:00 Kvelds: 1 nakkekotelett, med grønnsaker
Så skal jeg begynne med proteinpulver, 2 shaker daglig, med ca dl kokosmelk (mye fett) i hver + vann. Disse taes mellom Frokost og lunsj 1, og lunsj 2 og middag. Alt er forresten stekt i meierismør.
Dette kommer vel opp i rundt, 240 gram protein. Men, så mangler jeg gode kilder til fett. Kan dere gi meg tips om hva jeg bør spise, og gode kilder til fett. Jeg vet heller ikke hvor mange kalorier jeg må innta i løpet av en dag.
En prosentdeling på 75% fett, 25% protein og 5% karbo skulle vel tilsi:
540gram med fett = 4860 kalorier
180gram med protein (1.5g per kg x 120kg) = 720 kalorier
20 gram med karbo = 80 kalorier
Så er spørsmålet, hvor i alle dager skal jeg finne 1/2 kg med fett i løpet av en dag?
|