Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-04, 21:03   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Alkohol ja....

Du kan drikke det meste av rent brennevin som ikke er smakstilsatt. Der er det som regel sukker involvert. Skal du ha blandevann må det i tilfelle være med kunstig søtstoff. Både brunt og hvitt brennevin altså - lite karber der - unntatt maltwhiskey - malt er ikke akkurat lav karbo. Søtt brennevin er ikke bra. Baileys etc er absolutt IKKE lurt - ikke likører heller...

Vin - det er mer karber i rød enn hvit - og husk at vin binder vann mer enn annen alkehyl !

Øl er et stort NEI - Og den Red er vel ikke såååå lakarbo heller vel ?

Tequila Slammers - tequila med en liten squirt Sprite Light på toppen (du vet sånn som du legger en klut over toppen av shotglasset, banker et par ganger i bordet så det skummer og hiver ned i en slurk) er OK. Vodka direkte fra frysern er også greitt.

Stort sett er det blandevann som er "synderen". Jeg har noen flasker med Slimline Tonic fra Schweppes i kjøleskapet - det redder MIN gin & tonic !

... er ikke noen ekspert på dette .... men håper det var noe brukbart her !
også minner jeg bre om at når kroppen brenner alkohol, så brenner den ikke fett....
Og å drikke et glass vann for hvert glass med alkohol er en god ide. Da føler du deg MYE bedre og ikke så dehydrert dagen etter !