Alkohol ja....
Du kan drikke det meste av rent brennevin som ikke er smakstilsatt. Der er det som regel sukker involvert. Skal du ha blandevann må det i tilfelle være med kunstig søtstoff. Både brunt og hvitt brennevin altså - lite karber der - unntatt maltwhiskey - malt er ikke akkurat lav karbo. Søtt brennevin er ikke bra. Baileys etc er absolutt IKKE lurt - ikke likører heller...
Vin - det er mer karber i rød enn hvit - og husk at vin binder vann mer enn annen alkehyl !
Øl er et stort NEI - Og den Red er vel ikke såååå lakarbo heller vel ?
Tequila Slammers - tequila med en liten squirt Sprite Light på toppen (du vet sånn som du legger en klut over toppen av shotglasset, banker et par ganger i bordet så det skummer og hiver ned i en slurk) er OK. Vodka direkte fra frysern er også greitt.
Stort sett er det blandevann som er "synderen". Jeg har noen flasker med Slimline Tonic fra Schweppes i kjøleskapet - det redder MIN gin & tonic !
... er ikke noen ekspert på dette .... men håper det var noe brukbart her !
også minner jeg bre om at når kroppen brenner alkohol, så brenner den ikke fett....
Og å drikke et glass vann for hvert glass med alkohol er en god ide. Da føler du deg MYE bedre og ikke så dehydrert dagen etter !