|
Sv: saft... Dialekt
Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.
Nettopp 
Veldig sant, jeg er helt enig med deg. Skal skrive noen eksempler.
Mamma var på besøk og vi skulle en tur på ikea (så klart) masse biler den dagen så så jeg en plass ble ledig vi ventet høflig og blinket inn, så kom det en dame i den farten rett inn i den plassen vi hadde signalisert vi skulle ha, veived ned vinduet (dette er noe jeg gliser av) denne damen var så hissig..he he min mor likedan.. jeg må jo si jeg syntes no den damen var frekk selv.. Mamma var stirrig men jeg sa bare at vi skulle kjøre videre..Mamma måtte jo tilføye at dette var typisk østlenninger.. he he som om alle er slik da.. da hadde ho hatt en negativ opplevelse og da var alle slik..
En annen opplevelse var på jobb når jeg bodde i eidsvoll, var snakk om norlenninger, det ble sagt at alle norlenninger bare gjikk inn i andre sine hus uten og ringe på.De var usiviliserte og vulgære og eide ikke manerer.. Jeg ble jo da provosert (jeg har jo bodd på finnmarka i 2 år) ingen som jeg kjente passet til den beskrivelsen.
Min far er da norlenning og jeg anser han som like sivilisert som oss andre .
Gud hvor mange komentarer jeg har fått på at jeg er sunnmøring.. kan ikke svømme drukkner bare for at man skal bare ha mere og mere og er gjerrig .
Dette sporet jo fullstendig av
og jeg er viss ikke et spor bedre enn noen andre

|