Tråd: Fitday ...?
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-07, 09:34   #23
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fitday ...?

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

I matvaretabellen på startsida her står det karber og til høyre fiber. Jeg legger inn karber slik det står i tabellen og fiber på den rubrikken under. Er ikke det riktig??

NEI, et er IKKE riktig. Matvaretabellen er norsk, hos oss er fiber trukket ut av karbene på forhånd. Karbetallet som står der er netto. Fiber er spesifisert for seg selv selv om det allerede er trukket fra.

Fitday er amerikansk og de opererer med annet oppsett. Du skal føre brutto karber, dvs. fra matvaretabellen karber + fiber under karber, og spesifisere fiber under fiber. Når du da er ferdig med dagens regnskap tar du antall karber minus antall fiber og resultatet er netto karber.

Vet ikke hvordan jeg kan forklare det mer nøye