Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-07, 21:54   #23
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Nope. Bare det at jeg ikke vil ha overskudd av proteiner som ommdannes til glucose i meg.
Hentet fra proteintråden øverst her:
For store mengder med protein i kosten fører bl.a. til at kroppen omgjør overskuddet av proteinene til glukose gjennom en prosess kalt glukogenese i leveren. Denne glukosen blir så enten benyttet som energi, eller den blir lagret som kroppsfett.
Og:
Opprinnelig lagt inn av Nille
Du trenger alt fra 1 gram til 2 gram protein pr kilo kroppsvekt, alt etter hva slags aktivitet du er i. Er du omtrent stillesittende er det sikkert nok med 1 gram x 63 = 63 gram pr dag. Trener du moderate 2-3 ganger pr uke er behovet f.eks. 1,5 x 63 = 94,5 gram per dag.

Legg merke til at Nille skrev "sikkert nok". Kan jo hende i ditt tilfelle at det IKKE ER nok da.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat