Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-04, 21:19   #3
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Dette er ikke bra. Jeg er imponert over deg, Glykemia, som orker å prøve å hjelpe din kjære selv om du også har det tungt.

Han er ikke motivert for å gjøre noe selv. Det kan bli et problem. Jeg gikk også lenge og stolte på blodprøver selv om jeg følte meg dårligere og dårligere. Har han svingninger i humøret, slik at han føler seg litt bedre i perioder?
Jeg brukte å være en del opp og ned. Hvis han har det sånn, så kan han kanskje orke å ta fatt i problemene sine når han føler seg mindre syk. For det kan være vanskelig å få annen behandling enn den standard-medisinen med Levaxin. En må kunne kjempe og mase. De fleste leger liker ikke at pasientene undersøker på internett og kommer og maser om alternativ behandling. Jeg fikk selv spørsmål om jeg hadde hørt om internettitt....

Jeg har lagt ut drøssevis av lenker, så jeg skal ikke legge ut så mye her. Men i tilfelle du ikke har sett lenken til Sonjas stoffskifteforum, så gjentar jeg den:
http://www.toreolsen.com/forum/index.php
Jeg er en fersking i bruk av Armour i forhold til mange av de faste som er på forumet der. Og jeg svarer gjerne på ting du lurer på her! Hvis jeg ikke vet, kan jeg spørre andre.

Konkrete råd er vanskelig, siden kjæresten din ikke orker selv å prøve å få annen hjelp. Har dere samme lege? Du kan prøve å få snakket med hans lege om stoffskiftet hans. Legen kan sikkert ikke informere deg om mye, siden han har taushetsplikt overfor din kjære. Hvis dere kunne gå sammen?
Men selv om du snakker med legen alene, så gir det deg en pekepinn om legen vil ta utvidede stoffskifteprøver, hva slags prøver som er tatt allerede og slikt. Hvis legen er totalt avvisende til å prøve behandling med Liothyronin (T3) i tillegg til Levaxin, så vil han sikkert ikke søke om Armour heller.

Kanskje prøve å få han til å skifte lege? Selv bor jeg i Trondheim, og kan anbefale legen min. Han er en god lytter. Balderklinikken er det mange som bruker. Ulempen er at de er dyre, og jeg skjønner at det kan bli et problem. Nå er vi noen Armourbrukere spredt i Norge, så det må være mulig å skaffe en lege som vil prøve Armour.

Beklager at jeg ikke kan si så mye mer positivt. Det er tungt når han ikke er motivert, men et dårlig behandlet stoffskifte er forferdelig å leve med. Det gjør hjernen til grøt! Og det drar med seg så mye annet. Du nevner ting han burde ta tak i med trygdekontor, arbeid og slikt. Det føles vel nesten uoverkommelig...
Selv orket jeg å stå opp og kjempe og undersøke når jeg ble mamma. Det var det som motiverte meg og fikk meg til å orke å stå på. Og å skifte lege og søke etter informasjon.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat