Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-04, 20:44   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Huffameg, det hørtes ikke lett ut å være deg akkurat nå !! Kjenner situasjonen med å være zombie, - var sjuk i mange år før jeg fikk hjelp.

Har dessverre ikke så mye gode råd. Det er mam og scilla her inne som er mest racere på området. men selv har jeg fått mange gode ideer og hjelpe ved å lese denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=630

Der ligger det også en del nyttige linker til sider på internett. jeg har printet ut en del info som jeg skal ta med meg til min lege ved neste kontroll. Jeg har sluttet med Thyroxin/Levaxin fordi jeg ble så mye bedre etter å ha lagt om kostholdet og medisinen allikvel ikke gjorde noe forskjell til/fra eller gjorde meg bedre. Tar også noen andre medikamenter hvor virkestoffene i Levaxinen og den andre medisinen ikke funker i hop - kanskje - iallefall ble jeg sjuk av dem. Jeg skal prøve å få naturlig tyroxin (Armour) isteden for å se om det hjelper. Jeg har gått på streng Atkins etter boka i 1 1/2 år og du ser av tickeren min hvor fort mitt vekttap har gått !! Er ikke skillpadde/snegle for ikkeno !!

Her er det også interessant info: http://www.dr-overbye.no/default.asp . du må lete litt der for å finne stoffskifte info. Men harn har bl.a denne lista som ikke er så dum:

Opprinnelig lagt inn av Dr. Øverbye på nett

Stoffskifte-skjema

Kjekke ting å be legen om

Print og ta med Thyroxin

Fritt Thyroxin

Trijod thyronin

Fritt Thyronin

Di Hydroxy Epi Andosteron

Cortisol

Thyroid bindende globulin

Albuminer

High Density Lipoproteins

Low Density Lipoproteins

Cholesterol

Triglyverids

Anti Thyroid Peroxidase

Progesteron

Østrogen

Aldosteron

Testosteron

Insuline

C-peptide

Natirum, Potassium, Calcium,Phosphat, Selenium,

Last også ned spørreskjema med symptomer på stoffskifteproblemer.

På grunnlag av de innsamlede verdier og en del andre parametere kan man evaluere stoffskiftestatus.Vi anbefaler også at man tarDr. Broda Barnes tempraturtest.Ta en skikkelig økt i treningsstudio og få opp svetten.Ta så tempen i munnen en lang natts søvn.Er tempen under 36,8 grader Celciuskan dette være tegn på begynnende hypometabolisme.Hvis den lege du bruker ikke føler seg sikker på bruken av de data du ber om, bør du henvende deg til en spesialist.Kan ikke den spesialist du bruker tolke data, anbefaler vi følgdene.Din lege eller spesialisten henvder seg til www.brodabarnes.com og melder seg inn i Broda Barnes MD Research Foundation som da kan formidle spørsmålet til en egnet spesialist i USA.Medlemskap koster 250 $ og er verd pengene!!!

Vi kan dessverre ikke yte en slik service pr dato,men vi kan yde følgende service.Hvis man ber legen om å ta prøvene og så kontakte oss,kan vi gi den lege du bruker noen råd om hva som kan være fruktbart.Kostnadene for en slik service er 500,- N.Kr.Vi svarer ikke pasienter!! Dette fordi det å tilke og rådgi i slike tilfeller bør skje leger imellom.

Lykke til.Vi er trygg på at enhver seriøs lege vil bidra til en slik utredning

Lise postet denne linken tidligere.
Håper noen av de som kan mer om dette svarer deg bedre enn dette !

Lykke til