Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-04, 16:39   #3
Ingo
Medlem

Ingo sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 48
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

Jeg har sluttet med kaffe helt og egentlig var det ikke noe stort problem, men mitt spørmål er litt konkret.

Er det bare introen jeg ikke kan drikke kaffe under, eller gjelder det for alltid ?

Og hva er grunnen til at jeg må slutte, er det kun dette sukkesuget, for det har jeg ikke hatt noe problem med, eller er ander andre årsaker til at jeg bør holde meg vekke fra kaffen ?. Vil kaffen påvirke vekten i det hel tatt ?.

Et siste spørsmål, hva bruker dere mer enn rømme for å sprite opp smaken på maten deres, for rent kjøtt med bare grønnsaker og litt krydder er ikke spessileet spennende.

På det første varierer det sikkert litt, men Atkins sier vel det er pga koffeinen hoveds. man ikke skal drikke kaffe. Selv drikker jeg endel kaffe, mest koffeinfri... MEN, jeg er i lav ketose, mens samboeren som ikke drikker kaffe er i dyp ketose, så det HAR nok litt innvirkning ja. (Men så gjør det ingen forskjell på høy\lav da, ketose ER ketose... )

Når det gjelder oppiffing sier jeg en ting: fløtesaus med ost! Vi bruker det til veldig mange ting, men med måte. Du tar bare en ønsket mengde fløte i ei panne, tilsetter litt primula smøreost og krydrer etter ønske. Vips!
(Kan også tilsette moste grønnsaker, sopp, baconbiter, ferske urter, smøreost med smak osv. alt etter hva som passer til hovedretten...) Lykke til med matlagingen da!