Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-04, 11:58   #6
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Hei, Jannike!

Jeg har også fjerna kjertelen. Jeg ba om det selv, fordi den vokste seg så stor at det var skjemmende og den presset mot spiserøret.
Men hadde jeg visst hvor misfornøyd jeg skulle bli med Levaxin (T4) så spørs det om jeg hadde kjempet for å beholde kjertelen likevel. Litt hormoner klarte den sikkert å produsere selv om den var "rar".

Jeg skjønner hvor fortvila du er. Vi har fått høre at det er bare å ta en tablett hver dag, så merker man ikke noe til sykdommen.
Det er riktig bare for halvparten av de som tar tyroksin. 50% fortsetter å ha små eller større plager. Høres ut som om du og jeg begge har store plager med dette.

Bor du fast i Portugal, og bruker norsk lege der? Eller er du i Norge noen mnd om året og bruker en lege i Norge også?
Jeg lurer på om du får god nok hjelp og får forklart deg skikkelig til legen. Det er vanskelig nok når man er utslitt og deppa, og så skal en kanskje snakke et annet språk i tillegg.

Jeg har fått min fastlege til å gi meg naturlig thyroksin, som er framstilt av skjoldbruskkjertelen til svin. Dette er brukt i over 100 år, det var det eneste som ble brukt før syntetisk framstilt thyroksin kom på markedet og trengte vekk det naturlige.
Jeg synes det virker mye bedre på meg enn det syntetiske. Jeg har skrevet en del om det i tråden "Atkins & Armour". Hvis du er interessert så kan du lese den. Jeg skrev en del i tråden om lavt stoffskifte også.
Det er forferdelig å gå sånn, du er ikke alene om å slite med dette. Vi trenger en folkeaksjon for å sette fokus på alle som har problemer til tross for at legene mener dette er en så enkel lidelse.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat