|
Mat og kroppslukt
Sitter her og under på en sak.
Når man er i ketose er det ikke bare åden som kan lukte vondt. Aceton aktig lukt kan "sive" fra alle porer og en kan faktisk går rundt og lukte rart.
Det samme er det med hvitløk eller løk - det ikke bare ånden som lukter, det kommer fra porene når du svetter (eller kan gjlre det). Om en har sittet ved siden av noen på kino f.eks. vet en hvordan den lukten kan kjennes.
Så til saken. Jeg sitter på jobb og det lukter så voldsomt røkelaks her. jeg har "snust" meg rundt hele kontoret, for lukten er faktisk ganske så kvalmende. Slik som røkelaksen lukter om du ikke vasker hendene etter å ha tatt i den. Ekkelt ! Det er ikke noen på jobben, ingen røkelaks i mils omkrets, ingen lukt av klærne mine eller håret mitt.
Så - etter et par timer, går det opp for meg at jeg jo spiste røkelaks (120 gram deilig einerrøkt røkelaks) til middagen i går. Det er MEG, kroppen min, det lukter av. Kollegaene påstår de ikke kjenner det, men jeg går med den ekle røkelaks lukta i nesa......
Fysj så ekkelt....
Men er det fantasien min som spiller meg et puss, eller ER et mulig å lukte røkelaks dagen etter man har spist den. Selv etter dusj og såpevask ? Stemmer teorien min at det er mulig, slik som med hvitløk ? Har da spist masse røkelaks i mitt liv, uten at jeg har gått rundt og lukta vondt !
Er det kanskje den detoxerende leireinpakningen jeg hadde i går som har satt i gang en rensende prosess i kroppen min som gjør at lukta strømmer ut ? Aha !! Den virker !
Er det noen som har opplevd noe lignende, med unntak av løk/hvitløk/ketose som jo er kjente fenomener ?