Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-07, 23:58   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Villemo, her.

Hei Gerd!

Ja, jeg er ganske så mett til hvert måltid. Orker ikke mer rett og slett.

Jeg spiser cherry tomater da. Har hørt av Nille tror jeg det var, at de var bedre å spise enn vanlige tomater. Problemet med blomkål og brokkoli er at jeg sliter som en gal bare å få ned det jeg spiser til middag. Jeg brekker meg til tider, fordi jeg synes egentlig ikke at det er noe godt. Og ja, jeg gratinerer og alt sånt, men det hjelper ikke. Eneste jeg føler jeg klarer å spise av grønnsaker uten å "ile" er agurk og tomat. Eller det er jo en frukt da. Men det står ikke sammen med annen frukt i matvaretabellen. Hvorfor ikke tro?

Hvis vekta fortsatt står fast får jeg heller prøve å kutte tomaten. Først prøver jeg med litt mer fett, og så tar jeg det fra der. Siden cherrytomat er det jeg liker aller best.

ja jeg vet at skinka er salt. Hmmm... Men å så god. Hehe. Jeg spiser ikke så veldig mye av den da, sånn egentlig. Noen blingser til kos som regel. Men kan prøve å kutte det ned til kanskje en gang per uke.

Takk for råd. Prøver det med null tomat om jeg ikke snart går bittelitt ned.

Jeg skal nok holde ut. Hva annet har jeg å gjøre?

Klem Villemo

Ja, strandaskinka er veldig god Jeg drikker ekstra mye vann etter salt mat... Føler at det hjelper litt

Du kommer nok til å klare å holde ut Bruk forumet for hva det er verdt. Det har jeg gjort

Man skal like det man spiser, det er sant ja. Ellers så blir det en kamp. (Og det har vi vel prøvd før...)

Salat, liker du det? Jeg bruker en del kylling, feta, litt løk (ikke masse) vårløk, purreløk... Olje som dressing.2-3 forskjellige salatsorte. Ruculla.... Oliven, sparges...

Laks er et og god fisk.
Jeg ovnsbaker laksefileer: Smører godt med smør i ildfast form. Har på det jeg liker av grønt: squash, aubergine, vårløk, blomkål/brokkoli (små buketter). Salt, pepper, dill. Litt olje på toppen. Folie på toppen og stekes på ca 200 grader til ferdig. Steker buketter av blomkål i smør, og bruker det som potet. Det blir en god sjy i forma, og den er sausen...

Kylling lager jeg også en del på samme måten. (uten dill)

Jeg bruker nakkekoteletter, de er spetta godt med fett...

Kanske du skal prøve å øke karbene til 20? Det kan hende at kroppen trenger såpass. Flere so har lykkes med det.

Men alt dette må du bare prøve og finne ut det som passer for deg.

Stikkordet er tålmodighet...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat