Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-07, 23:43   #15
Villemo
Sperret

Medlem siden: Aug 2007
Villemo er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hei Villemo.

Virker som du spiser for lite i det heletatt, syns jeg. Blir du mett til hvert måltid?

Og tomat er egentlig en frukt, ikke grønnsak. (Hva som eventuelt utgjør forskjellen vet jeg ikke) Leste her om ei som ikke gikk ned i vekt på lenge, men så fort ho kutta ut tomat, så satte det i gang igjen. Bruke heller mer blomkål/brokkoli for å få opp karbene. (Stek dem i smør og bruk dem som potet, Lag de fløtegratinerte, lag mos av de... De kan brukes til mangt )

Strandaskinke har masse salt i seg, salt binder vann...

Tålmodigehet er veldig viktig. Vi ønsker og håper, men det er kroppen som bestemmer... Stresser vi mentalt, jobber ikke kroppen med oss. Kroppen avgjør hva den orker.

Jeg har slanket meg halve livet, prøvd det meste... Husk at jo mer jojo-slankere vi har vært, jo tyngre er det å gå ned i vekt.

Jeg har gjennom hele kuren kun hatt det lyseste utslaget på stixen. Fargen er ikke avgjørende. Er det utslag, så er du i ketose.

Klem fra meg

Hei Gerd!

Ja, jeg er ganske så mett til hvert måltid. Orker ikke mer rett og slett.

Jeg spiser cherry tomater da. Har hørt av Nille tror jeg det var, at de var bedre å spise enn vanlige tomater. Problemet med blomkål og brokkoli er at jeg sliter som en gal bare å få ned det jeg spiser til middag. Jeg brekker meg til tider, fordi jeg synes egentlig ikke at det er noe godt. Og ja, jeg gratinerer og alt sånt, men det hjelper ikke. Eneste jeg føler jeg klarer å spise av grønnsaker uten å "ile" er agurk og tomat. Eller det er jo en frukt da. Men det står ikke sammen med annen frukt i matvaretabellen. Hvorfor ikke tro?

Hvis vekta fortsatt står fast får jeg heller prøve å kutte tomaten. Først prøver jeg med litt mer fett, og så tar jeg det fra der. Siden cherrytomat er det jeg liker aller best.

ja jeg vet at skinka er salt. Hmmm... Men å så god. Hehe. Jeg spiser ikke så veldig mye av den da, sånn egentlig. Noen blingser til kos som regel. Men kan prøve å kutte det ned til kanskje en gang per uke.

Takk for råd. Prøver det med null tomat om jeg ikke snart går bittelitt ned.

Jeg skal nok holde ut. Hva annet har jeg å gjøre?

Klem Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat