Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-07, 01:18   #40
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag!

Jeg er nok også av dem som blir litt oppgitt når folk jeg har svart - foreslått for og prøvd å hjelpe (og skrevet lange svar til også, for de som har giddet å lese) sier (eller føler) at de ikke har fått noen som helst hjelp. Men det er greitt, er man frustert og fortvila er det ikke skkert man leser alle svar man får eller får med seg alt en leser. De føler de ikke har fptt hjelpe fordi ingen av rådene de har fått (eller lest) har funket for dem. Det er helt OK - og jeg forstår det.

Jeg har også gjentatt flere ganger her i forumet at lavkarbo kosthold ikke nødvendigvis passer for eller er det rette for alle. At alle må prøve seg frem og finne sin egen vei. DET FINNES INGEN FASIT TIL VEKTTAP / VARIG VEKTTAP !

MEN - når det er sagt bør man - uansett filosofi - ha en smule tålmodighet. Å ha holdt på en snau måned og tatt av 4 kilo er ikke et dårlig resultat. Jeg har også svart tidligere at det er normalt at vekttapet stanser opp fra en til 5-6 uker om man tar av mye i begynnnelsen. Årsaken er at det går for fort for kroppen og den trenger tid til å "samle seg" og til å bl vant til det nye kostholdet. Hastverk er uten unntak lastverk. Blir man stressa og utålmodig går det aldri raskere. Da stanser det som regel helt opp. En annen ting er at dess lenger man har slanket seg og dess flere kurer en har prøvd (spesielt av lavkarbo/lavfett OG lakalori/lavfett) dess vanskeligere blir det - fordi man da sannsynligvis har ødelagt forbrenningen sin såpass at den er på lavmål. For noen kan lavkarbo hjelpe fordi en bruker en annen forbrenning - fett/ketoner isteden for glukose/karber. Men dette tar det tid for en sliten utslanket kropp å venne seg til. Derfor tar det tid. Dess lenger en har hold på dess lenger tid tar det. Er man ikke villig til eller kan gi det den tiden det trenger - ja da er det ikke engang vits i å begynne. Dette er ikke noen mirakelkur hvor alle går ned like mye like fort - selv om det kanskje kan virke slik fordi de dette funker for er mange og skriveføre !

Jeg mener fremdeles at alle må finne en måte som passer dem, og om Grete R passer best og en trives med det, så for all del, kjør Grete R opplegget. For en del mennesker er det faktisk det rette. Vi er ikke like og våre kroppen tåler/liker ikke de samme tingene.

Men alt dette er det allerede skrevet mye om og denne tråden skal (eller iallefall skulle) handle om det Dagbladet skriver. Og det Dagbladet skriver vitner om at de ikke har satt seg inn i bl.a hva Ketolysekuren handler om. DE HAR IKKE LEST BOKA. For se som går på Ketolysekuren her inne og som har lest boka er det ganske innlysende. De har har trukket en del feil konklusjoner. Og isteden for å trekke feil konklusjoner og "tro" noe, burde de være såpass proffe at de kontaktet Torkil for klargjøring om det var noe de ikke forsto. Jeg syns uansett ikke at det er en god eller rettferdig "undersøkelse" eller vurdering. Når de skriver ting som er direkte feil MÅ vi for søren få lov til å forsvare noe en vet funker kjempeflott for en hel haug med folk !

Nå er jeg sikker på at Torkil fint klarer å sette dem på plass selv. Det kommer nok et heftig leserbrev fra hans hånd snart....

Sist redigert av Nille : 02-09-07 kl 13:05.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat