|
Sv: Stevia
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Ja, men helsekostbransjen i Norge har verdens strengeste retningslinjer, det er virkelig til å daue av. Greit at det skal være kontroll på varene som selges innen bransjen, men det tar litt vel av, synes jeg. Stevia ble solgt i helsekosten frem til 2004, tror jeg det var. Da fikk vi beskjed om at det ikke lenger var lovlig i salg i helsekostbransjen og vi måtte slutte å selge det. Teit!
Ja, jeg vet at det ble tatt ut da ... jeg kjøpte en boks stevia i 2004 og hadde frem til i fjor. Men så har jeg lest flere ganger på forumet om at folk har kjøpt på helsekost lenge etter det, så da tenkte jeg at det kanskje var lovlig likevel ("til dyrefor"). Men det er vel kanskje noen butikker som tar sjansen ...
Det er triste tilstander - nå leste jeg på den samme siden der de selger stevia at det kommer til å bli forbudt å selge blant annet solhattekstrakt i helsekost også. Snart er det vel ikke lov til å selge noe som helst som folk kan ha nytte av. Jeg må gni meg i øynene jeg - det er litt uvirkelig ...
|