|
Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...
Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.
Hei, og takk for mange gode svar her...
Jeg har i aller høyeste grad tenkt å holde meg til lavkarbo, men jeg tenkte at jeg kanskje kunne ta en liten pause fra kuren - noe som blir anbefalt å gjøre etter en tre måneders tid på kur (eller tar jeg feil? mener det var sånn det var) og kjøre mer Fedon. Jeg har ikke klart å spise ordentlig siste tiden og har blitt demotivert og lei, så jeg føler at en ukes pause kan være lurt. Og med pause mener jeg frukt... . Jeg har savnet frukt så avsindig mye i løpet av kuren og det er noe jeg knytter nært til sydenferie av en eller annen grunn. Sjokolade og øl og brød og sådant er egentlig uvesentlig, det er frukt jeg har verst cravings etter.
Så derfor lurte jeg på ca hvor mange karber man kan tåle per dag uten å vinke farvel til ketosen og 'fleske til' igjen.
Hvis man spiser (en moderat mengde) frukt med lav GI og lever på grillmat, masse vann, Cuba MaX-Libre (jeg klarer godt å holde meg unna øl og vin jeg ) og kjøre vanlig ketolysekost ellers, tror dere ikke det vil gå sånn noenlunde ok?
Jeg er klar over at det for min del er lavkarbo for life, men JEG VIL HA FRUKT!!!
(er det ikke ille når man får de derre aggressive og irrasjonelle utbruddene og ikke lenger kan skylde på lavt blodsukker? )
Skjønner det altså, og valget er selvsagt helt og holdent ditt. Ingen kommer til å halshugge deg for det. Men personlig tror jeg du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved bevisst å planlegge en pause.
Min ide er at det meste sitter i hodet - tenker man ketolyse hele tiden, vil det gå automatisk lettere å følge kuren, enn om man tenker "jeg skeier ut LITT" og så starter man en snøball. Tidligere har jeg vært plaget av tankegang som: "Ok, nå har jeg jo allerede skeiet ut, så nå er jo løpet kjørt likevel - da kan jeg like godt spise alt mulig ulovlig jeg kommer over", og det vil jeg altså unngå.
Men for all del - store ord og fett flesk (no pun intended ) - det er godt mulig jeg går på en sprekk også! Men forhåpentligvis går det lettere å ta seg kjapt inn igjen dersom man har som mål å ikke skeie ut.
Nå skal det også være sagt at forskjellen på oss to er at jeg ikke er lei og føler at jeg savner noe.
|