|
Sv: Gutten min på 11 år har forandret personlighet på LK
I dag skulle gutta (11-åringen og storebror på 18) være alene hjemme noen timer. De fikk med seg penger for å kjøpe lørdagsgodtet selv, og på RIMI har de ikke sukkerfritt godteri. Da ringte 11-åringen og sa ifra at han hadde kjøpt "vanlig godteri, men jeg kjøpte sukkerfri brus, er det greit eller?" 
Han er kjempeflink til å spise jevnt utover dagen også - før så kunne det gå mange timer før han spiste hvis jeg ikke maste.
Noen uker før vi la om kosten her så kom han med en kommentar som skremte meg skikkelig: "Jeg vil slutte å spise mat sånn som R (storebroren) gjorde, for han er tynn og da blir jeg tynn også"
R er lang som et fyrtårn og veier omtrent ingenting. Han er tynn som et beinrangel, og han har et veldig dårlig spisemønster. Han spiser ikke grønnsaker eller frukt eller salat av noe slag. (Og jeg har slitt hele hans liv for å få i han noe annet enn brødskive med ost og skinke)
Hu minste på 2 ½ år har ikke peiling på at sukker er godteri, hun blir fornøyd om hun får rosiner eller sukkerfrie pastiller eller knekkebrød, så hun er ikke vanskelig å holde unna sukker (såsant hun ikke er hos farmor eller mor&bestefar, selvfølgelig...)