Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-07, 09:12   #1
wander
Medlem

wander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Gutten min på 11 år har forandret personlighet på LK

Jeg har vært nøye med at han skal spise masse grønnsaker og salater, og han er veldig glad i det, så det er ikke noe problem.

Han har blitt veldig flink til å spise bare når han er sulten og han er utrolig flink til å stoppe når han ikke er sulten mer. Jeg er faktisk storlig imponert...

Og så har han blitt kjempeflink til å bevege seg - trene... han sykler ergometersykkel når han har sjans til å låne, og han hopper trampoline.

Ellers er han flink til å drikke vann.

Om dagene spiser han to skiver brød til frokost, en blandet salat til lunsj, et par skiver brød når han kommer hjem fra skolen og middag. Middag lages med lite karbohydrater, men han spiser litt pasta, ris eller poteter når vi har det.

Og så kommer det jeg lurer mest på her:

Før var han veldig tung i kroppen, han orket lite og han var ofte grinete og sur. Nå er han mer entusiastisk, glad og fornøyd.

Og han luktet vondt. Selv rett etter at han hadde dusjet luktet han gammel svette. Jeg måtte minne han på å skrubbe seg ordentlig godt under armene, fordi det luktet så stramt.

Men, nå - etter et par uker med mindre karbohydrater og mer grønt så er lukta borte. Er det en tilfeldighet, eller er det noe som "følger med" riktig kosthold?

Og når jeg sier at gutten skal spise "litt poteter/pasta/ris, endel kjøtt og masse grønnsaker" - er jeg på rett spor da?