|
Sv: Hvor mye fett skal man ca ha
Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du mener dette er umulig jeg, Nille?
Selv om jeg ikke har vært oppe i så mye som 275 gr fett har jeg ofte kommet opp i 200-250 gr - i alle fall før jeg kuttet ut meieriprodukter.
Med rask summering av fettet i matvarene rolly oppgir kommer jeg til 220 gram, men det er uten å regne med kylling, ost og salami som jeg ikke kjenner til mengden av.
Vel, nå hadde jeg ikke sett menyen da. Når jeg nå ser menyen forklarer det litt mer. Bare gram er litt vanskelig å tolke når en ser det tatt ut av sammenhengen. Når en ser mengdene virker det også som en veldig skjev fordeling. Og jeg fikk ikke sammensetningen av maten til å stemme helt. Forholdet mellom fett proteiner og karber - det er som sagt skjevt.
Klart det er mulig å spise så mye fett, men om Rolly har spist alt dette selv vil jeg påstå at det er i overkant av hva hun bør spise. Det blir nesten bare fett og lite grønnsaker og poteiner i forhold.
Sitat:
200 gr smårettsbacon stekt i meierismør
50 gr meierismør
2 dl fløte
50 gr bacon
ost og salami
250 gram bacon på en dag er litt vel mye (1/4 kilo ) - og 2 dl fløte er også noe mer enn en bør innta. Fløten kan være en skikkelig partystopper. Det er ikke for ingenting at Atkins f.eks. har satt en grense. Torkil har vel heller ikke ment at en skal bruke så mye på et måltid.
Så min kommentar må bli for mye fett, salt - og for lite grønt i forhold. Men det er basert på min mening og erfaring da .....