Tråd: Egg og KH
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-07, 11:25   #19
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Egg og KH

Vet ikke hvor de har tallene sine fra, men jeg velger som sagt å stole på matvaretabellen og produsenten (som sier det samme).

Mat på data er kanskje bare unøyaktig, det er jo ikke laget for lavkarbokosthold, og så lenge kalorimengden stemmer bryr de seg vel ikke ? I følge matvaretabellen har ikke egg fiber heller, men Ziggy ga en god årsak til hvorfor han regnet slik han gjorde (mat på data).

Opprinnelig lagt inn av ziggy

Vet at mange opererer med karboinnhold i egg, men det er glukagon, som jeg ikke regner med, da glukogenet er lagret i selve cellestrukturen i egget, og derved ikke er fritt tilgjengelig.

Når jeg brukte Fitday er 1 medium egg 1 karb og 3 medium egg 2 karber.
1 stort er 1 karb og 3 store er 2.... Men de kutter desimaler så det er nok årsaken der. Følger en Atkins eller Ketolysekuren SKAL karber i egg telles uansett !

Selvsagt er det interessant å vite hvor mye det er i egg - sånn helt nøyaktig, - men det blir litt feil å legge fokuset på et par, tre karber fra eller til. Det er ikke DE karbene vi legger på oss av !

Sist redigert av Nille : 21-08-07 kl 11:30.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat