|
Sv: Er dette nok grønnsaker?
Opprinnelig lagt inn av nettan, her.
takk for svar nille
taco salat syns du det telller som salat?
viss jeg spiser en salat som inneholder isbergsalat paprika løk(bare litt)akurk, ost,rømme, kjøttdeig ,med tako krydder?
komm gjæren med et forslag som du synes blir en bra salat
du er så snill nille
Jada, det er flott salat det !
Prøv gjerne andre typer salater også. Det finnes mange gode, sprøe varianter i butikken. Og bland flere typer, det er knallgodt !
Min faste lunchsalat inneholder (for tiden...):
ca. (+/-) 200 gram salat av blandet type (det de har i salat disken)
litt ruccola hakket litt opp
2-3 ringer gul eller grønn paprika i biter
30 gram flate sukkererter
1 liten (eller 1/2 stor) vårløk i tynne skiver
1 stilk stangselleri
100 gram (minst) strimlet kyllingkjøtt eller krepsehaler eller reker eller begge deler
1 egg eller to (i båter ved siden av)
Dressing bruker jeg 2 ss enten oljedressing med urter og krydder/hvitløk(oppskrift på forumet her et sted) eller creme fraiche med urter/krydder eller Cardinis Original Caesar Dressing. Av og til spritet opp med litt karrypulver.
Har jeg ikkes trimlet kyllingkjøtt har jeg brukt Prior Hot Provence kyllinvinger som jeg skraper kjøttet av 6-7 stk er passe til en salat. Det er ca. halve posen.
Har jeg rester fra en middag (kylling eller et eller annet kjøttaktig) bruker jeg det. Pg noen ganger har jeg 3-4 cherrytomater delt i to oppi. Eller 1/2 avocado i terninger (da legger jeg terningenen i 1 ts sitronsaft førjeg blander dem i. Da blir de ikke brune.
Bruker lite agurk eller isberg salat da det er mest vann i dem og de smaker lite.