Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-07, 18:52   #18
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Det er hundrevis av ting som kan varierer vekta gjennom dagen. Så mange at det ikke engang er mulig å liste dem opp.

Å veie seg hver dag er ille nok, men å veie seg flere ganger til dagen er absolutt IKKE å anbefale. Det skaper unødig stress og frustrasjon og kan faktisk ødelegge vekttapet for enkelte. Stress = stresshormoner = hemmer vekttap.
Bare det faktum at man veier seg flere ganger til dagen er tegn på stress.

Den beste tiden er å veie seg om morgenen med en gang man har stått opp. Gjerne etter å hva vært på do. Det er også viktig at man bruker samme vekt som står på samm sted hver gang. De fleste anbefaler å veie en gang pr uke. Atkins fr så langt som å si at man ikke bør veie seg de første 14 dagene. Men det er jo få som klarer å vente så lenge da.

Om man velger å føre statistikk vil man se at grafen vil se ut som et sikksakkmønster. Dess oftere man veier seg, dess mer sikksakk.

Viktigere enn å veie seg er faktisk å måle. Hos mange står vekta stille mens målene minker !

Sist redigert av Nille : 20-08-07 kl 16:32.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat