Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-04, 22:20   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Men jeg støtter deg i at ingen blir gravid AV KETOSEN ALENE, Nille.....

..........Det var det jeg mente da, men ordla meg vel litt sleivete ........ Ketose/lav karbo er en av flere faktorer som spiller inn ....... det sto det i de artiklene også !! Jeg jobber sammen med flere som er "ufrivillig barnløse", men ikke så lagt at de har begynt med prøverør enda.....og de har prøvd alt mulig....

Atkins har ikke publisert slike artikler hos seg og vil heller ikke kommentere påstanden. (iht tidligere diskusjon i lowcarb.ca og forespørsel til "Supervisor of education and research for Atkins Health and Medical Information Services Valerie Berkowitz" - men det var før hun fikk tvillinger sjøl.....etter flere år på Atkins - ikke ketose !) De uttaler seg heller på generelt grunnlag vedr. PCO pasienter under en helt annen overskrift:

Opprinnelig lagt inn av atkins hjemmeside

Risk Factors Related to PCOS - Polycystic ovary syndrome (PCOS) is a common condition with symptoms such as multiple ovarian cysts, irregular menstrual bleeding, excessive facial hair (and, less commonly, excessively hairy arms and legs), acne and infertility. Now, a new British study indicates that PCOS patients are also more susceptible to other health problems in the long run.
A retrospective study was conducted based on the data regarding 319 PCOS patients, with a control group of women matched for age(1). Researchers found that women with PCOS had higher levels of diabetes, hypertension, elevated serum cholesterol, elevated triglycerides and an increased waist-to-hip measurement ratio. They concluded that at long-term follow-up, a history of nonfatal cerebrovascular disease and cardiovascular risk factors were more prevalent among women with PCOS.

This study provides another reason for PCOS patients to consider trying the Atkins Nutritional ApproachTM. Since PCOS is associated with insulin resistance and obesity, a controlled carb regimen is very effective in getting the syndrome under control, particularly for women who did not improve with the help of pharmaceutical agents. PCOS patients at Dr. Atkins' medical practice have showed diminished symptoms and enhanced fertility. Anecdotal reports from other women on the carb-restricted program concur with these observations.

Fordi Amerikansk lovgivning er slik at, hvis det ikke finnes underbyggende godkjent medisinsk forskning på området over flere år med et fastsatt minimum antall forsøkspersoner (hvilket det ikke gjør) OG folk IKKE blir gravide, så kan de risikere å bli saksøkt.....that's America for you !

Men det er DER

Jeg ville bare ha frem at det ikke er noen vidunderkur som hjelper alle.....

Sist redigert av Nille : 17-03-04 kl 22:34.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat