Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-04, 18:54   #6
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Denne så god ut, Guro. Nå ble jeg inspirert til å prøve - og jeg kom til å tenke på en oppskrift jeg leste i vegetarkokeboka mi i går. Det er en lignende frokostblanding.
Jeg vet ikke helt om andelen havregryn her bør byttes ut med soyaflak el.annet.

Nøttemüsli

500 g havregryn
125 g kli
150 g grovhakkede pistasjenøtter
150 g macadamianøtter, grovhakkede
150 g pecannøtter, grovhakkede
150 g tørkede aprikoser, hakkede

Denne blandingen skulle egentlig blandes med lønnesirup i ovnen, men ristede er nøtter er i seg selv kjempegodt, så jeg er helt sikker på at det holder å riste blandingen i 7 - 10 minutter i ovnen på 150 grader gir god nok smak. Bare nøttene trenger å ristes, ikke det andre.

Bare en variant til Guros gode frokostblanding dette, det er jo så mange måter å gjøre det på. Man kan sikkert blande i det uendelige alle typer flak og frø og nøtter. Proteinpulver drikk oppå var jo også en kjempegod ide!

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat