Opprinnelig lagt inn av Lise
Det er mange grunner til å spise et karbohydratkontrollert kosthold... Selv om virkningene blir noenlunde de samme, så gjør de egentlig ikke det likevel..
Noen vil opp i vekt, noen vil ned i vekt, noen vil ha bedre helse, osv... Har lagt merke til endel som spiser slik kun for å gå ned i vekt og vil spise masse snop så lenge det er " lov på Atkins", og vekten går rett vei...
Du er flink til å sette ord på akkurat det jeg tenker på du, Lise!
For den tanken har nemlig slått meg også - at det er veldig mange som er ute etter godterier som er "lov på Atkins" som du sier. Jeg sier ikke at det er galt - men jeg har lagt merke til det og tenkt en del over det. Tror jeg har skrevet noe om mitt syn på erstatninger når "suget" melder seg i en annen tråd - men jeg gjentar det gjerne; JEG tror ikke det er lurt å finne seg lovlige erstatninger når et sug etter noe å spise melder seg - for dette suget; det er psykisk. Og psykiske behov dekker vi vel ikke med mat/drikke/godteri/shopping/osv.osv.?
Derfor er jeg heller ikke glad i uttrykket "å sprekke" eller andre lignende uttrykk. Jeg prøver heller å være bevisst på hvilke valg jeg gjør - og noen ganger velger jeg dumt. Som i går da jeg valgte å spise Snickers. Men jeg sprakk ikke - og jeg ble ikke knust etterpå fordi jeg hadde vært dum/svak/karakterløs - eller kall det hva du vil. Jeg valgte å spise en Snickers, jeg spiste en Snickers - og kommer ikke til å gjøre det igjen.
.....og der var jeg allerede L A N G T utenfor opprinnelig tema - men jeg er i hvertfall enig med deg
tåke-klem fra sliten og trøtt Fedonist