Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-04, 17:21   #4
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Det er mange grunner til å spise et karbohydratkontrollert kosthold... Selv om virkningene blir noenlunde de samme, så gjør de egentlig ikke det likevel..

Noen vil opp i vekt, noen vil ned i vekt, noen vil ha bedre helse, osv... Har lagt merke til endel som spiser slik kun for å gå ned i vekt og vil spise masse snop så lenge det er " lov på Atkins", og vekten går rett vei...

Du er flink til å sette ord på akkurat det jeg tenker på du, Lise!

For den tanken har nemlig slått meg også - at det er veldig mange som er ute etter godterier som er "lov på Atkins" som du sier. Jeg sier ikke at det er galt - men jeg har lagt merke til det og tenkt en del over det. Tror jeg har skrevet noe om mitt syn på erstatninger når "suget" melder seg i en annen tråd - men jeg gjentar det gjerne; JEG tror ikke det er lurt å finne seg lovlige erstatninger når et sug etter noe å spise melder seg - for dette suget; det er psykisk. Og psykiske behov dekker vi vel ikke med mat/drikke/godteri/shopping/osv.osv.?

Derfor er jeg heller ikke glad i uttrykket "å sprekke" eller andre lignende uttrykk. Jeg prøver heller å være bevisst på hvilke valg jeg gjør - og noen ganger velger jeg dumt. Som i går da jeg valgte å spise Snickers. Men jeg sprakk ikke - og jeg ble ikke knust etterpå fordi jeg hadde vært dum/svak/karakterløs - eller kall det hva du vil. Jeg valgte å spise en Snickers, jeg spiste en Snickers - og kommer ikke til å gjøre det igjen.

.....og der var jeg allerede L A N G T utenfor opprinnelig tema - men jeg er i hvertfall enig med deg

tåke-klem fra sliten og trøtt Fedonist

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat