Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!
I morgen er det 5 uker siden jeg starta her. Kom i ketose etter to døgn og jublet. Men vekten rikket seg ikke. Etter to uker gikk jeg ned 1,5 kg. Så stille. For halvannen uke siden kuttet jeg juksesukker og fløte. Fortsatt inget resultat. Trodde jeg hadde gått ned et kilo i helgen, men hadde glemt at jeg tok noen reseptfrie vanndrivende på lørdag, så den kiloen kom tilbake. Så er fortsatt på stedet hvil. Og kan vel ikke kalle det et platå heller siden jeg aldri kom i gang. Økte aktivitetsnivået i forige uke også, og har trent hver dag siden søndag. Fortsatt null. Blir ikke sliten engang.
Hadde jo trodd at med min historie, og starvekt skulle kg renne av, men den gang ei. Min første slankekur, med start på 100 kg burde jo være et bra utgangspunkt. Nå har jeg bare lyst til å droppe alt, det hjelper jo ikke hva jeg enn gjør! Hva pokker er det jeg gjør galt
Her er dagen min:
Tar tablettene til stort sett riktig tid, med noen glipper.
Forsøker å få inn en halvtime/time trening: sykling, tur, step.
Spiser 3-4 mål for dag. Taklet ikke brødet jeg bakte (smakte rå eggehvite), så det blir stort sett varm mat til måltidene.
Frokost: 170 gr makrell i tomat, 100 gr agurk, en neve nøtter. Eller 200 gr kalde lakseskiver/kyllingfilet med agurksalat og rømme. Eller egg og bacon som jeg kommer til å hate etter dette.
Lunch: Kjøttboller med rømmedip, kyllingvinger, salat, eggesalat og laks.
Middag: kjøttdeig og ost, taco, løvstek, seibiff, laks, kylling, koteletter ol, med salat/grønsaker.
Mellommål/kvelds: litt nøtter, agurk med rømme, osteskiver.
Ligger etter mine beregninger stortsett på mellom 12 og 20 karber for dag. Steker i mye fett, og sauser/dressinger er fett/majonesbaserte. Er redd for å måtte kutte rømme og ost, det er liksom livlina mi det.
Hva mer? Tjo. Har en 7 dl drikkeflaske jeg fyller opp minst tre for dag, det gir en vanngjennomstrømmning på minst 2,1 liter, oftest over tre liter i døgnet.
Freias eventyrsjokolade, mine grovbrød og iskald melk står i et stadig mer fristende lys for meg nå... Jeg gikk jo hverken ikke opp eller ned før, så er jo nesten så jeg ikke ser vitsen lengre...
Huff, høres jo nesten suicidial ut her. Men jeg har lest og lest og finner ikke hva jeg gjør galt. Og jeg som er sta som pokker liker ikke å bli stående på stedet hvil! Håper på noen trøstens ord i det minste.
|