Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-07, 21:10   #11
wollafruen
Medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvor mye(lite?) trening?

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Med så mange treningseksperter her drister jeg meg til et lite spørsmål...eller to!
Når på døgnet er det mest gunstig å trene, og hvor mye skal jeg legge meg på i startfasen? Hva er dette med at man ikke skal trene for hardt? Noe jeg skal unngå?

Har akkurat investert i sykkel, slik som ikke kommer seg av flekken. Fant ut at det er mer sannynlig at jeg kommer til å bevege meg om jeg slipper barnevakt for å dra ut av huset.

I utgangspunktet er det mest gunstig for kroppen å trene så tidlig på dagen som du selv er komfortabel med. Spis noe veldig lett (og bare litt) før du trener og drikk mye under og etter økten.

Dette med å trene for hardt mener jeg er en litt sånn "norsk" holdning: Dersom du ikke har blodsmak i kjeften og omtrent dør i løpet av økten har du ikke trent! Bare tull selvfølgelig. For optimal fettforbrenning bør man ligge rundt 60-65 % av makspuls. Høyere for kondisjonsfremmende trening, gjerne et gjennomsnitt rundt 80 %, og intervalltrening kan gjerne være så høyt som 95 % på toppene og >70 % i "pausene". Dette med fettforbrenningspulsen kommer av at når man havner rundt 70 % og over så begynner kroppen å bryte ned karber for å få nok energi til å holde på. Men dette er jeg veldig usikker på hvordan fungerer når man er på lavkarbo (les ketolyse) diett? Når kroppen får tilført så lite karber er det jo få å ta av, så vet ikke om dette holder vann i forb. med ketolysediett.