Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-04, 16:06   #10
Til
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2004
Alder: 66
Til er ny på veien
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av synne

Jeg har vært på Lindberg-klinikken til konsultajon, og legen vil gjerne starte meg på EURO-dietten. Jeg er veldig skeptisk, og lurer på hvor mange som har klart å fullføre dietten? Dere som ikke har klart å fullføre, hvorfor datt dere av og hvor lenge klarte dere å stå på dietten?

Har vært gjennom alle fasene og er nå på mål etter 30 dager med balansert kosthold.
For meg gikk selve fasene greit. Kanskje er det slik at det blir vanskeligere etter hvert som en faser inn karbohydrater. Jeg benyttet karamellbar under alle fasene. En om dagen.
Ellers fant jeg fort ut hvilke produkter som falt i smak for meg. Kylling , grønsak og tomatsuppe var greie, mens omelettene lot jeg være å bestille mer av etter fase 1.
Når det gjelder kaker, dessert osv., lot jeg det være. Jeg tenkte at dette minnet meg for mye på gamle "dårlige vaner". Jeg vil anbefale å gå til regelmessig kontroll/samtale med lege. For meg ga det ett yttre press som hjalp meg mye.

En annen erfaring jeg hadde var trening. Under fase 2 løp jeg en tur som ble lengre enn jeg hadde trodd. 1 time og 30 minutter, med snittpuls på 150. Med min vekt betydde det langt over 1000 kcal, i forbruk. Da jeg kom hjem, tok jeg meg en varm dusj og besvimte.
Overdreven trening med påfølgende blodtrykksfall, skal man være varsom med de første fasene.

Nå trener jeg en del, og spiser noe mer karbohydrater i den sammenhengen.

Til er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat