|
Sv: 3 ting, hva gjør utslaget??
Jeg skal lansere en helt annen årsak jeg da. Basert på erfaring. For det er absolutt ikke naturlig eller fysisk mulig å gå ned 1 kg pr dag i fett.
La meg seg om jeg forstår deg rett:
Du gikk ned 2 kg pr uke i 4 uker, - sant ?
Så kom du til et platå, hvor ingenting skjedde. Platåer varer i fra 1 til 4-5 uker. Uten tap av vekt eller cm.
Så begynte du plutselig å gå ned veldig fort 1 kg pr dag, flere dager på rad.
Konklusjon:
Du har hatt et platå
Du har nok brutt platået ved å spise mer fett. Har absolutt ingen tro på at det er røyken som er årsaken - ei heller lite grønt.
Etter et platå er det vanlig å gå ned mye på en gang. Det er ikke fett, det er vann.
Hvorfor:
Når du er på et platå er det kroppen som sparer/trenger tid til å områ seg etter et raskt vekktap over kort tid. Det forsvinner mer enn den finner naturlig. Spiser du i tillegg mye fett vil kroppen også forbrenne fett, men noe må den spare på - og da sparer den på vann for å "fylle opp" plassen etter det forbrente fettet (sånn enkelt forklart). Når den finner ut at den får mat, at den ikke sulter, slipper den vannet. men alt vannet kan jo ikke slippe på en gang (selv om jeg har opplevd og skrevet om, at det kan forsvinne opptil 1.5 -2 kg fra en dag til en annen). I lavkarbo verdenen er dette kjent som et *whoosh* (derav "Ode to the Whoosh Fairy" jeg har postet her inne engang,)
Jeg anbefaler det absolutt å kutte ut røyken, spise litt mer grønt, fortsette med fett og valnøtter - siden kroppen din liker det.
Og uansett hva du gjør så vil du ikke fortsette å miste 1 kg pr dag. Håper ikke du venter det. Et vekttap på 0.5 - 1,5 kg pr uke sunnest.